KWH Klanttevredenheidsonderzoek

Wij willen graag dat huurders tevreden zijn over onze dienstverlening. Maar ook woningzoekenden die zich op kantoor, telefonisch of digitaal bij ons melden moeten een goed gevoel overhouden aan het contact.

Doorlopend klanttevredenheidsonderzoek
WSN bezit het KWH Huurlabel. Dit is een kwaliteitskeurmerk voor de dienstverlening van woningcorporaties. In het KWH Huurlabel staat aan welke kwaliteitseisen de dienstverlening van een woningcorporatie moet voldoen. Doorlopend test KWH of WSN hierin slaagt. Dit gebeurt met onderzoek en enquêtes onder huurders. 

Veel gevraagd over KWH Klanttevredenheidsonderzoek

Wat is KWH?

KWH is het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties met een huurlabel. KWH helpt corporaties om samen met huurders te werken aan goede dienstverlening. Ruim 150 corporaties laten de waardering van huurders over de dienstverlening onderzoeken. Dat gaat over verschillende onderdelen.

Wat vind je van:

  • het contact met je corporatie;
  • de informatie die je ontvangt;
  • hoe reparaties of onderhoud worden uitgevoerd?

Op deze en veel andere vragen halen wij de mening van huurders op. Dat doen we door huurders te vragen om vragenlijsten in te vullen. Door de antwoorden weten wij waar je tevreden over bent, wat je belangrijk vindt en wat er beter kan. Zo kunnen wij onze dienstverlening steeds aanpassen en verbeteren.

Hoe komt KWH aan mijn gegevens?

WSN heeft je naam en adresgegevens ter beschikking gesteld aan KWH voor onderzoek. Wij mogen dit doen omdat het gaat om een eigen onderzoek. Dit is vastgelegd in de zogenaamde AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Je kunt ervan uitgaan dat zowel WSN als KWH zorgvuldig met jouw gegevens omgaan. De gegevens worden alleen voor dit onderzoek gebruikt en je antwoorden blijven anoniem. Wij verstrekken alleen gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van het onderzoek aan het onderzoeksbureau. 

Wanneer neemt KWH contact met mij op?

KWH onderzoekt doorlopend onze dienstverlening. Heb je het afgelopen half jaar contact met ons opgenomen, bijvoorbeeld voor een reparatieverzoek, of heb je een nieuwe woning? Dan is de kans groot dat je een telefoontje of e-mail krijgt voor het onderzoek. Als je een e-mail ontvangt, dan is deze verzonden door DESAN. Dit is het onderzoeksbureau met wie het KWH samenwerkt. Daarnaast kun je telefonisch benaderd worden, ook in de avonden. Je bent uiteraard niet verplicht om mee te werken aan het onderzoek.

Ik ben door DESAN gebeld of gemaild, die zegt in opdracht van WSN onderzoek te doen. Klopt dit?

Wij willen graag dat huurders tevreden zijn over onze dienstverlening. Maar ook woningzoekenden die zich op kantoor, telefonisch of digitaal bij ons melden moeten een goed gevoel overhouden aan het contact.
Daarom maken we gebruik van het KWH-Huurlabel, een kwaliteitskeurmerk voor de dienstverlening van woningcorporaties.

Onderzoek via DESAN

Het KWH-Huurlabel bepaalt aan welke kwaliteitseisen de dienstverlening van een corporatie moet voldoen. Doorlopend test KWH of wij hierin slagen. Dit onderzoek laat zij uitvoeren door het bedrijf DESAN en gaat via:

  • telefoon (tot 20:30 uur);
  • e-mail;
  • sms.

Je kunt door DESAN benaderd worden als:

  • je een woning van WSN bent gaan huren;
  • je een reparatieverzoek aan ons hebt doorgegeven;
  • er onderhoud aan je woning is uitgevoerd;
  • je contact met ons hebt gehad (telefonisch, via e-mail of op ons kantoor bent geweest):
  • je de huur hebt opgezegd.

Ik wil geen vragenlijst van KWH meer ontvangen. Hoe kan ik me afmelden?

Je kunt dit dan aan ons doorgeven door een mail te sturen naar info@wsn.nl. Wij zorgen er dan voor dat je in de toekomst geen vragenlijst meer ontvangt.