Reparatie melden

Is er iets kapot in je woning? Ga naar Reparatieafspraak plannen

Sommige storingen kun je rechtstreeks melden:

Spoedreparaties: gaslekkage, waterschade of brand

Bel direct (033) 247 74 00 of (088) 322 13 70 (buiten openingstijden). 

Veel gevraagd over Reparatie melden

Kan mijn badkamer of wc worden vervangen?

Algemeen

Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij badkamer of wc. Denk je dat dit zo is? Neem contact met ons op.. Dan komt er iemand langs om dit te beoordelen. Badkamers en wc's vervangen wij na ongeveer 35 jaar.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Algemeen

Wij komen zelf niet langs. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. In de lift hangt een sticker met gegevens van het onderhoudsbedrijf.

Heb ik toestemming nodig om zelf te klussen in mijn woning?

Algemeen

Voor grote klussen binnen of buiten moet je altijd vooraf toestemming van WSN krijgen. Je kunt hier een aanvraag voor aanpassingen in of aan je woning indienen. Wij beoordelen je aanvraag binnen 2 weken

Wat zijn grote klussen?
1. wijzigingen waarvan je, als je ooit gaat verhuizen, graag wilt dat WSN ze overneemt;
2. het maken van een open haard;
3. wijzigen van de indeling van de woning;
4. het aanbrengen of wijzigen van technische installaties (bijv. uitbreiding meterkast);
5. wijzigingen die niet meer ongedaan gemaakt kunnen worden;
6. wijzigingen waarvoor een bouwvergunning of melding is vereist.


Vakman inschakelen
Gaat het om bouwkundige verandering in of aan je woning? Dan moet je die laten uitvoeren door een gediplomeerd vakman. Dat geldt ook voor een wijziging aan de installaties in de woning zoals de cv-, elektra- en gasinstallatie, waterleiding en riolering. Bij wijzigingen in de installaties van gas of elektra hebben wij een keuringsrapport nodig. Stuur je dat aan ons op?

Omgevingsvergunning van de gemeente
Kijk zelf even op de website van de gemeente Nijkerk of je een omgevingsvergunning nodig hebt. Is een omgevingsvergunning nodig? Stuur dan een kopie aan ons op. De kosten van de vergunning(en) moet je zelf betalen. Je mag pas starten met de klus nadat je de vergunning heeft ontvangen en toestemming van ons heeft gekregen. Als je geen toestemming krijgt van de gemeente, geven wij ook geen toestemming.

Wanneer moet ik een vakman of installateur inschakelen voor een klus?

Algemeen

Gaat het om een bouwkundige verandering in of aan je woning? Dan moet je die laten uitvoeren door een gediplomeerd vakman of installateur. Dat geldt ook voor een wijziging aan de installaties in de woning zoals de cv-, elektra- en gasinstallatie, waterleiding en riolering. Bij wijzigingen in de installaties van gas of elektra hebben wij een keuringsrapport nodig. Stuur je die naar ons toe?

Mijn buitenkraan is stuk. Kan WSN die repareren?

Algemeen

Nee. Een buitenkraan is van jou. Als iets kapot is, moet je deze zelf (laten) repareren. 

Mijn keukenapparatuur (bijvoorbeeld afzuigkap, kooktoestel of koelkast) is kapot. Kan WSN dit repareren?

Algemeen

Nee, WSN kan dit niet repareren. WSN zorgt alleen voor de keukenkastjes, het aanrechtblad, de tegels, de spoelbak en de kraan. De keukenapparatuur is van jou. Als iets kapot is, moet je het zelf repareren of vervangen. Voor garantie neem je contact op met de leverancier.  

Contactgegevens van de meest verkochte merken:

Mijn vlaggenstokhouder is stuk. Kan WSN die repareren of vervangen?

Algemeen

Nee, WSN kan die niet repareren of vervangen. De vlaggenstokhouder is van jou. Als deze kapot is, moet je 'm zelf repareren of vervangen. 

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Algemeen

Je kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Maak online een reparatieafspraak. Als het nodig is, nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. 

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is de vraag van een huurder om een gebrek, schade of storing aan de woning door ons te laten herstellen. Een reparatieverzoek kun je op twee manieren aan ons doorgeven:

  1. Maak online een reparatieafspraak.
  2. Neem contact met ons op.

Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en brand. 

Zelf repareren: mijn WTW installatie schoonmaken

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Lukt het niet?

Neem contact op met Schoonderbeek, tel. (033) 245 25 17.

Zelf repareren: een deur afstellen die scheef hangt

Algemeen

Bekijk het filmpje!