Hoe kan ik schimmel verwijderen?
Algemeen
Bekijk het filmpje!
Is er iets kapot in je woning? Hier lees je hoe je dit kunt melden bij WSN
Online: je kunt je reparatie eenvoudig zelf melden via Reparatieafspraak plannen.
Een CV-storing, glasschade, rioolversopping of liftstoring kun je rechtstreeks melden bij door ons ingehuurde bedrijven.
Storing aan cv, mechanische ventilatie, rookmelder of zonnepanelen: Schoonderbeek, tel. (033) 245 25 17.
Verstopping van riool, dakgoot of afvoer: Riool Reinigingsservice RRS, (088) 030 13 13.
Glasschade: Samenwerking Glasverzekering, tel. (0800) 022 61 00.
Bel direct (033) 247 74 00 of (088) 322 13 70 (buiten openingstijden).
Bekijk het filmpje!
Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Er hangt in de lift een sticker van het bedrijf dat de lift onderhoud.
Nee, een kapotte buitenkraan moet u zelf (laten) repareren. WSN plaatst geen buitenkranen. De buitenkraan bij uw woning heeft u of zelf geplaatst of overgenomen van een vorige huurder.
Buitenkraan afsluiten
Om bevriezing en schade te voorkomen, doet u er goed aan om de buitenkraan in de winter af te sluiten.
Om bevriezing en schade aan de buitenkraan te voorkomen, doet u er goed aan om deze in de winter af te sluiten door de kranen onder de vloer of in de meterkast dicht te draaien. Als de buitenkraan toch kapot bevriest, betaalt u zelf de herstelkosten
Hoe sluit u de buitenkraan af?
Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.
Neem contact met ons op. De kosten voor reparatie betaal je zelf.
U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Maak online je reparatieafspraak. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren.
Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.
Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.
Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting.
In andere gevallen:
Een reparatieverzoek is de vraag van een huurder om een gebrek, schade of storing aan de woning door ons te laten herstellen. Een reparatieverzoek kun je op twee manieren aan ons doorgeven:
Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting.
Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u bij de vakhandel of bouwmarkt.
Bekijk het handige filmpje! Lukt dit niet zelf? Dan komt er iemand langs.
Met de stekkerproef kun je controleren of één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt.
Het filmpje laat zien hoe je dat doet.
Hieronder leggen we het ook uit.
Maak online je reparatieafspraak..
Let op:
Blijkt de storing toch door je eigen apparaten of jezelf veroorzaakt? Dan betaal je alsnog de reparatiekosten.
Bekijk het filmpje!
Bekijk het filmpje!
Bekijk het filmpje!
Bekijk het filmpje!
Bekijk het filmpje!
Bekijk het filmpje!
Is uw inboedel bijvoorbeeld beschadigd door een lekkende waterleiding? Dan kunt u terecht bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Zorg ervoor dat uw inboedel goed is verzekerd. Het is belangrijk dat het huurdersbelang onderdeel is van uw verzekering.
Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons? Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Neem contact met ons op.. Stel ons per brief of e-mail aansprakelijk. Leg hierint uit wat de schade is, hoe deze ontstond en wat de kosten zijn om het te herstellen. Na ontvangst nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.
Neem contact met ons op. Wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Stuurt u binnen 2 weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.
Op de thermostatische radiatorkranen zit een vorstbeveiliging. Als de omgevingstemperatuur romdom de radiatorkraan onder de 5 graden zakt, warmt de radiator tijdelijk even door. Dit gebeurt alleen als het buiten heel koud is of als er bij koud weer een raam openstaat of er tocht langsgaat.
Het gaat om een minimale doorwarming in de (koude) wintermaanden. De vorstbeveiliging zit er op om te voorkomen dat de leidingen bevriezen met alle gevolgen van dien. Denk bijvoorbeeld aan een woning die leeg staat of een bewoner die in de winter op vakantie gaat.
Bekijk het filmpje!
Bekijk het filmpje!
Bekjik het filmpje!