Reparatie melden

Is er iets kapot in je woning? Hier lees je hoe je dit kunt melden bij WSN

Hoe kan ik een reparatie melden?

Online: je kunt je reparatie eenvoudig zelf melden via Reparatieafspraak plannen

Sommige storingen kun je rechtstreeks melden

Een CV-storing, glasschade, rioolverstopping of liftstoring kun je rechtstreeks melden bij door ons ingehuurde bedrijven. 

Spoedreparaties: gaslekkage, waterschade of buitensluiting

Bel direct (033) 247 74 00 of (088) 322 13 70 (buiten openingstijden). 

Veel gevraagd over Reparatie melden

Hoe kan ik schimmel verwijderen?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Algemeen

Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Er hangt in de lift een sticker van het bedrijf dat de lift onderhoud.

Mijn buitenkraan is stuk. Kan WSN die repareren?

Algemeen

Nee, een kapotte buitenkraan moet u zelf (laten) repareren. WSN plaatst geen buitenkranen. De buitenkraan bij uw woning heeft u of zelf geplaatst of overgenomen van een vorige huurder.


Buitenkraan afsluiten
Om bevriezing en schade te voorkomen, doet u er goed aan om de buitenkraan in de winter af te sluiten.

  1. Draai de afsluitkraan tussen de buitenkraan en de hoofdkraan dicht. Meestal zit deze in een kruipluik, aanrechtkastje of kelder. Weet u het niet zeker? 'Volg' dan de leiding die bij de buitenkraan uitkomt.
  2. Draai de buitenkraan open. U zult merken dat er geen druk meer op staat en de leiding langzaam leegloopt. Om de leiding helemaal leeg te krijgen, draait u het aftapkraantje open. De aftapkraan zit na de afsluitkraan in het kruipluik/kelder. Zet hier wel een bakje of emmertje onder omdat het vaak lekt.
  3. Komt er geen water meer uit? Draai dan de aftapkraan dicht en laat de buitenkraan iets openstaan. Nu is de buitenkraan klaar voor de winter!

Hoe sluit ik mijn buitenkraan af?

Algemeen

Om bevriezing en schade aan de buitenkraan te voorkomen, doet u er goed aan om deze in de winter af te sluiten door de kranen onder de vloer of in de meterkast dicht te draaien. Als de buitenkraan toch kapot bevriest, betaalt u zelf de herstelkosten.

Hoe sluit u de buitenkraan af?

  1. Draai de afsluitkraan tussen de buitenkraan en de hoofdkraan dicht. Meestal zit deze in een kruipluik, aanrechtkastje of kelder. Weet u het niet zeker? 'Volg' dan de leiding die bij de buitenkraan uitkomt.
  2. Draai de buitenkraan open. U zult merken dat er geen druk meer op staat en de leiding langzaam leegloopt. Om de leiding helemaal leeg te krijgen, draait u het aftapkraantje open. De aftapkraan zit na de afsluitkraan in het kruipluik/kelder. Zet hier wel een bakje of emmertje onder omdat het vaak lekt.
  3. Komt er geen water meer uit? Draai dan de aftapkraan dicht en laat de buitenkraan iets openstaan. Nu is de buitenkraan klaar voor de winter!

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Algemeen

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer.
  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.
  • Ben je een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op. De kosten voor reparatie betaal je zelf.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Algemeen

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Maak online je reparatieafspraak. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. 

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Algemeen

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Algemeen

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

In andere gevallen:

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is de vraag van een huurder om een gebrek, schade of storing aan de woning door ons te laten herstellen. Een reparatieverzoek kun je op twee manieren aan ons doorgeven:

  1. Maak online je reparatieafspraak.
  2. Neem hiervoor contact met ons op.

Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u bij de vakhandel of bouwmarkt.

Je kunt zelf je CV bijvullen

Algemeen

Bekijk het handige filmpje! Lukt dit niet zelf? Dan komt er iemand langs.

Ik wil zelf de stekkerproef uitvoeren. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Met de stekkerproef kun je controleren of één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt.
Het filmpje laat zien hoe je dat doet.

Hieronder leggen we het ook uit.

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  • Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  • Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing.
  • Vervangen of repareren van het apparaat is dan de oplossing.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? Dan heb je misschien teveel apparaten tegelijk op één stroomgroep aangesloten?
  • Is ook dat niet het probleem en valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.

 Maak online je reparatieafspraak.

Let op:
Blijkt de storing toch door je eigen apparaten of jezelf veroorzaakt? Dan betaal je alsnog de reparatiekosten.

Hoe kan ik zelf mijn keukendeurtjes afstellen?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn voordeur dagslot smeren. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn slot smeren. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Hoe kan ik zelf mijn doucheputje schoonmaken?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn gootsteen ontstoppen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn wastafelafvoer ontstoppen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Wat kan ik doen bij schade aan mijn inboedel?

Algemeen

Is uw inboedel bijvoorbeeld beschadigd door een lekkende waterleiding? Dan kunt u terecht bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Zorg ervoor dat uw inboedel goed is verzekerd. Het is belangrijk dat het huurdersbelang onderdeel is van uw verzekering.

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Algemeen

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons? Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Neem hiervoor contact met ons op. Stel ons per brief of e-mail aansprakelijk. Leg hierin uit wat de schade is, hoe deze ontstond en wat de kosten zijn om het te herstellen. Na ontvangst nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op. Wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Stuurt u binnen twee weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.

Hoe werkt vorstbeveiliging op een radiator thermostaatkraan?

Algemeen

Op thermostatische radiatorkranen zit een vorstbeveiliging. Als de omgevingstemperatuur rondom de radiatorkraan onder de 5 graden zakt, warmt de radiator tijdelijk even door. Dit gebeurt alleen als het buiten heel koud is of als er bij koud weer een raam openstaat of er tocht langsgaat.

Het gaat om een minimale doorwarming in de (koude) wintermaanden. De vorstbeveiliging zit er op om te voorkomen dat de leidingen bevriezen met alle gevolgen van dien. Denk bijvoorbeeld aan een woning die leeg staat of een bewoner die in de winter op vakantie gaat.

Hoe maak ik mijn WTW installatie schoon?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Hoe kan ik een deur afstellen die scheef hangt?

Algemeen

Bekijk het filmpje!