Planmatig onderhoud

WSN staat voor goed onderhouden woningen. We voeren periodiek diverse onderhoudswerkzaamheden uit, zodat je bij ons fijn woont. Jaarlijks stellen we vast welke woningen toe zijn aan bijvoorbeeld een nieuwe CV-ketel, dakbedekking of schilderwerk. Deze werkzaamheden voeren we altijd bij meerdere woningen tegelijk uit, meestal per straat of woonblok. Het planmatig onderhoud leggen we vast in een planning,.

In de Onderhoudsplanning 2021 vind je een overzicht van de voor dit jaar geplande werkzaamheden.

Is jouw woning aan de beurt? Dan ontvang je ruim voordat de werkzaamheden beginnen informatie van ons. Zo weet je wat je van ons mag verwachten en wat we van jou vragen als we in je woning bezig zijn. 

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Waar wordt dit jaar onderhoud aan de woningen uitgevoerd?

Daarvoor kun je de onderhoudsplanning bekijken.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

Je kunt contact opnemen met het schildersbedrijf, zij maken de afspraken. De gegevens van het schildersbedrijf vind je in de brief die je van ons kreeg. 

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Als er onderzoek of werkzaamheden in de wijk of woning gedaan worden, ontvang je altijd een brief van WSN. Medewerkers van WSN en van de aannemers, kunnen zich altijd legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en/of de brief. Vertrouw je het niet? Neem contact met ons op.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

  1. Om een prijs voor het werk te kunnen maken, gaan aannemers de wijk in om de woningen te bekijken. 
  2. WSN kiest hierna de aannemer die het werk gaat uitvoeren.
  3. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijg je een brief van WSN. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie je terecht kunt met vragen.
  4. De aannemer informeert je wanneer ze bij jou aan het werk gaan. 

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op. Vraag naar de projectleider.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

De ramen mogen de eerste 8 weken niet gewassen worden. Deze tijd heeft de verf nodig om helemaal goed uit te harden.

  • Woon je in een flatgebouw en betaal je servicekosten voor het glazen wassen? Dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen.
  • Woon je in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf na ongeveer 8 weken. Wij komen daarvoor niet langs.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 20 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

WSN staat voor goed onderhouden woningen. We voeren periodiek diverse onderhoudswerkzaamheden uit, zodat je bij ons fijn woont. Jaarlijks stellen we vast welke woningen toe zijn aan bijvoorbeeld een nieuwe CV-ketel, dakbedekking of schilderwerk. Deze werkzaamheden voeren we altijd bij meerdere woningen tegelijk uit, meestal per straat of woonblok. Het planmatig onderhoud leggen we vast in een planning,.

In de onderhoudsplanning vind je een overzicht van de voor dit jaar geplande werkzaamheden.

Wat is een omgevingsvergunning?

De omgevingsvergunning is een vergunning voor bouwen, milieu en ruimte. De omgevingsvergunning vervangt verschillende losse vergunningen, zoals bouwvergunningen en milieuvergunningen. Met de omgevingsvergunning is de aanvraag van al die vergunningen vereenvoudigd.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen we de toilet, badkamer of keuken. Ben je van mening dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op. Dan komt een medewerker langs om dit te beoordelen. Keukens vervangen wij na ongeveer 20 jaar, badkamers en toiletten na ongeveer 35 jaar.