Glasschade

De meeste huurders van WSN zijn via Samenwering Glasverzekering verzekerd tegen glasschade. Glasschade kun je rechtstreeks melden via het schadeformulier op de website van Samenwerking Glasverzekering. Zij sturen vervolgens een glaszetter om de schade te herstellen.

Heb je hulp nodig bij het invullen van het schadeformulier? Raadpleeg de Uitleg schadeformulier Samenwerking Glasverzekering.

Kom je er online toch niet uit? Dan kun je uiteraard ook bellen, (0800) 022 61 00. 

Onder glasschade valt:

  • ruiten aan de buitenkant van de woning;
  • glas in ramen en deuren;
  • binnenglas en ruiten in gemeenschappelijke ruimten;

Nog geen glasverzekering? 
Voor maar € 0,90 per maand doe je mee aan de collectieve glasverzekering van WSN. Bij glasschade ben je dan verzekerd van een vlotte reparatie.

Veel gevraagd over Glasschade

Ik heb glasschade aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Het is belangrijk om een kapotte ruit zo snel mogelijk te laten vervangen.

  • Als je via WSN een glasverzekering hebt afgesloten, meld je de schade dan op de website van Samenwerking Glasverzekering. Je kunt ze ook bellen (0800) 0226100. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter het glas vervangt.
  • Heb je geen glasverzekering? Dan moet je een kapotte ruit zelf laten vervangen. Hiervoor neem je contact op met een glaszetter of schildersbedrijf. De kosten zijn voor eigen rekening. 

Ik wil een glasverzekering afsluiten. Kan dat?

Voor slechts €0,90 p/maand kun je je via WSN tegen glasschade verzekeren. Een glasverzekering bij Samenwerking Glasverzekering kun je zelf online aanvragen. Ga hiervoor naar Glasverzekering aanvragen.

Je kunt alleen een verzekering afsluiten als er nog geen schade is. Is er wel glasschade aan je woning en ben je bereid de kosten van de al bestaande ruitbreuk te betalen, dan kan je verzekering na de reparatie ingaan.

Ik heb geen glasverzekering en wel glasschade wat nu?

Glasschade móet hersteld worden. Als je niet verzekerd bent, moet je dit zelf regelen. Hiervoor neem je contact op met een glaszetter of schildersbedrijf. De kosten zijn voor eigen rekening.

Ik heb glasschade en woon in een woongebouw met kopers wat nu?

Het is belangrijk om het kapotte glas zo snel mogelijk te laten vervangen.

Glasschade aan de buitenkant van de woning of in de algemente ruimtes van het complex: 

  • De Vereniging van Eigenaren (VvE) is hiervoor verantwoordelijk. Neem contact met ons op. Dan melden wij dit bij de VvE.

Glasschade aan de binnenzijde van de woning:

  • Als je via WSN een glasverzekering hebt afgesloten, meld je de schade rechtstreeks op de website van Samenwerking Glasverzekering. Kom je er online niet uit, dan kun je uiteraard ook bellen, (0800) 0226100. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter het glas vervangt.
  • Heb je geen glasverzekering? Dan moet je een kapotte ruit zelf laten vervangen. Hiervoor neem je contact op met een glaszetter of schildersbedrijf. De kosten zijn voor eigen rekening.