Huurachterstand

Het hebben van een huurachterstand is vervelend. Probeer zo snel mogelijk alsnog je huur te betalen. Lukt het echt niet? Soms is het mogelijk om een betalingsregeling met ons te treffen. Wij kijken hierbij altijd naar je persoonlijke en financiële situatie. Neem daarvoor zo snel mogelijk contact met ons op. En wacht niet tot de achterstand verder oploopt.

Betaal je je huur nog steeds niet?

Dan krijg je betalingsherinneringen van ons. Ontvangen we dan nog geen betaling? Uiteindelijk schakelen we een deurwaarder in. Alle kosten hiervoor betaal je zelf. Doe je dit niet? Dan start de deurwaarder een gerechtelijke procedure. Dat kan leiden tot het stopzetten van je huurovereenkomst. Dat betekent dat je je huis uit moet.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

Algemeen

Een huurachterstand is vervelend en moet zo snel mogelijk, ieder geval binnen een week, betaald worden. Je kunt alsnog betalen via:

  • iDEAL. Log in op Mijn WSN en ga naar 'Mijn betalingen'
  • Overschrijving naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  • Pinbetaling

Lukt dit niet binnen een week? Doe ons dan een voorstel voor een betalingsregeling of neem contact met ons op.

Let op! De huur van de volgende maand moet je gewoon wel weer op tijd betalen.

Ik kan deze maand de huur niet betalen. Mag ik volgende maand betalen?

Algemeen

Soms, onder bepaalde voorwaarden, mag je de huur een maand later betalen. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoeveel is mijn huurachterstand?

Algemeen

In Mijn betalingen ziet je of er rekeningen nog niet betaald zijn. Het duurt enkele dagen voordat een betaling verwerkt en zichtbaar is.

Ik wil graag een afspraak om te praten over mijn huurachterstand.

Algemeen

Dat kan. Neem hiervoor contact met ons op.