BLADER
DOOR DE
INFORMATIE

Reparatie plannen

Om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, stellen wij niet urgente reparaties uit tot na 6 april.

Heeft u een spoed reparatie (bv. gaslekkage, waterschade of buitensluiting) of twijfelt u of het spoed is? Bel ons via (033) 247 74 00. Lees hier meer over onze Corona maatregelen. 

De volgende schades en storingen kunt u rechtstreeks melden:

  • Bij glasschade, bel Samenwerking Glasverzekering, (0800) 022 61 00.
  • Bij storing aan cv of mechanische ventilatie, bel Schoonderbeek, (033) 245 25 17.
  • Bij verstopping van riool, dakgoot of afvoer, bel RRS, (0800) 099 13 13.
  • Bij liftstoring vindt u contactgegevens in de lift.


Noodnummer buiten openingstijden: (040) 289 59 41 (uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting). 

Videos

Vragen over Reparatie plannen

Categoriëen

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Er hangt in de lift een sticker van het bedrijf dat de lift onderhoud.

Mijn buitenkraan is stuk. Kan WSN die repareren?

Nee, een kapotte buitenkraan moet u zelf (laten) repareren. WSN plaatst geen buitenkranen. De buitenkraan bij uw woning heeft u of zelf geplaatst of overgenomen van een vorige huurder.


Buitenkraan afsluiten
Om bevriezing en schade te voorkomen, doet u er goed aan om de buitenkraan in de winter af te sluiten.

  1. Draai de afsluitkraan tussen de buitenkraan en de hoofdkraan dicht. Meestal zit deze in een kruipluik, aanrechtkastje of kelder. Weet u het niet zeker? 'Volg' dan de leiding die bij de buitenkraan uitkomt.
  2. Draai de buitenkraan open. U zult merken dat er geen druk meer op staat en de leiding langzaam leegloopt. Om de leiding helemaal leeg te krijgen, draait u het aftapkraantje open. De aftapkraan zit na de afsluitkraan in het kruipluik/kelder. Zet hier wel een bakje of emmertje onder omdat het vaak lekt.
  3. Komt er geen water meer uit? Draai dan de aftapkraan dicht en laat de buitenkraan iets openstaan. Nu is de buitenkraan klaar voor de winter!

Hoe sluit ik mijn buitenkraan af?

Om bevriezing en schade aan de buitenkraan te voorkomen, doet u er goed aan om deze in de winter af te sluiten door de kranen onder de vloer of in de meterkast dicht te draaien. Als de buitenkraan toch kapot bevriest, betaalt u zelf de herstelkosten

Hoe sluit u de buitenkraan af?

  1. Draai de afsluitkraan tussen de buitenkraan en de hoofdkraan dicht. Meestal zit deze in een kruipluik, aanrechtkastje of kelder. Weet u het niet zeker? 'Volg' dan de leiding die bij de buitenkraan uitkomt.
  2. Draai de buitenkraan open. U zult merken dat er geen druk meer op staat en de leiding langzaam leegloopt. Om de leiding helemaal leeg te krijgen, draait u het aftapkraantje open. De aftapkraan zit na de afsluitkraan in het kruipluik/kelder. Zet hier wel een bakje of emmertje onder omdat het vaak lekt.
  3. Komt er geen water meer uit? Draai dan de aftapkraan dicht en laat de buitenkraan iets openstaan. Nu is de buitenkraan klaar voor de winter!

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Neem contact met ons op. De kosten voor reparatie betaal je zelf.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Maak online je reparatieafspraak. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. 

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Noodnummer buiten openingstijden: (040) 289 59 41
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

In andere gevallen:

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Een reparatieverzoek is de vraag van een huurder om een gebrek, schade of storing aan de woning door ons te laten herstellen. Een reparatieverzoek kun je op twee manieren aan ons doorgeven:

  1. Maak online je reparatieafspraak.
  2. Neem contact met ons op.

Noodnummer buiten openingstijden: (040) 289 59 41
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u bij de vakhandel of bouwmarkt.

U kunt zelf uw CV bijvullen

Bent u zelf handig? Controleer dan eerst of uw CV-installatie wel op druk is. Het is een kleine moeite om hem zelf bij te vullen. Bekijk het handige filmpje!  Lukt dit niet zelf? Dan komt er iemand langs.

Ik wil zelf mijn verwarming ontluchten. Hoe doe ik dat?

U wilt uw verwarming ontluchten en wilt weten hoe dat werkt. Bekijk het handige filmpje!

Ik wil zelf de stekkerproef uitvoeren. Hoe doe ik dat?

Met de stekkerproef kunt u controleren of één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt.
Het  filmpje laat zien hoe u dat doet.

Hieronder leggen we het ook uit.
Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in. Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.
Geeft geen enkel apparaat een probleem? Dan heeft u misschien teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? is ook dat niet het probleem en valt de stroom toch uit?
Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.

Hoe kan ik zelf mijn keukendeurtjes afstellen?

Zelf het keukendeurtje afstellen? Bekijk het filmpje!

Persoonlijk contact?