BLADER
DOOR DE
INFORMATIE

Huurachterstand

Één keer de huur niet betaald?
Dan krijg je een brief ter herinnering van ons om de huur alsnog te betalen. De huurachterstand kun je alsnog betalen via:

  • iDEAL: je betaalt je achterstand hier online.
  • Overboeking naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  • Pinbetaling.

Lukt betalen niet?
Dan is het soms mogelijk om een betalingsregeling met ons te treffen. Wij kijken hierbij altijd naar je persoonlijke en financiële situatie. Dus wacht niet tot de achterstand verder oploopt, maar neem contact met ons op.


Blijft de huurbetaling toch uit?

Dan krijg je betalingsherinneringen van ons. Ontvangen we dan nog geen betaling? Dan schakelen we uiteindelijk een deurwaarder in. Alle kosten hiervoor betaal je zelf. Doe je dit niet? Dan start de deurwaarder een gerechtelijke procedure. Dat kan leiden tot beëindiging van de huurovereenkomst. Wat betekent dat je je huis uit moet.

Vragen over Huurachterstand

Categoriëen

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

Een huurachterstand is vervelend en moet zo snel mogelijk betaald worden. De huurachterstand kun je alsnog betalen via:

  • iDEAL: je betaalt je achterstand hier online.
  • Overboeking naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  • Pinbetaling.

Lukt dit niet binnen een week? Doe ons dan een voorstel voor een betalingsregeling of neem contact met ons op.

Ik kan deze maand de huur niet betalen. Mag ik volgende maand betalen?

Onder voorwaarden mag u soms de huur een maand later betalen. Neem contact met ons op.

Hoeveel is mijn achterstand en waar bestaat die uit?

In Mijn betalingen ziet u of er nog rekeningen niet betaald zijn. Het duurt enkele dagen voordat een betaling verwerkt en zichtbaar is.

Ik wil graag een afspraak om te praten over mijn huurachterstand.

Dat kan. Neem contact met ons op.

Persoonlijk contact?