BLADER
DOOR DE
INFORMATIE

Huur betalen

Wie een woning van WSN huurt, betaalt daarvoor maandelijks huur. De huur voor je woning betaal je altijd vooruit, dus vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand. De huur kun je op verschillende manieren betalen:

  1. Automatisch incasso: je geeft ons eenmalig toestemming de huur maandelijks (op de eerste dag van de maand) van je rekening af te schrijven. Regel je automatisch incasso.
  2. Via iDEAL. Ga hiervoor naar Openstaande rekening betalen.
  3. Maandelijkse overschrijving naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Als je je rekeningnummer wilt wijzigen, kan kun je dit gemakkelijk doen via: Rekeningnummer wijzigen.

Of heb je een betalingsachterstand en wil je graag een betalingsregeling treffen? Ga dan naar Betalingsregeling voorstellen.

Zo regel je je automatische incasso

Geef je bankrekeningnummer aan ons door

Klik op de knop 'Automatische incasso'
Eerst even inloggen, in de veilige omgeving.

Je gaat akkoord met het incasso

De bevestiging ontvang je per e-mail.

Vanaf de volgende maand schrijven wij de huur automatisch af

Maar: is het nu ná de 15e van de maand?
Dan maak je nog één keer zelf over.

Je betaalt altijd het juiste bedrag

Ook na de jaarlijkse huurverhoging. Handig!

Vragen over Huur betalen

Categoriëen

Hoe machtig ik WSN voor een automatisch incasso voor het betalen van de huur?

Dit regelt u zelf online. Ga naar automatisch incasso regelen.

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Als u een automatisch incasso heeft afgegeven, schrijven wij de huur de eerste dag van de maand van uw rekening af. In het weekend en op feestdagen wordt geen huur afgeschreven. De incasso vindt dan de eerstvolgende werkdag plaatst.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

WSN verstuurt geen acceptgirokaarten.
De huur kun je op verschillende manieren betalen:

  1. Automatisch incasso: je geeft ons eenmalig toestemming de huur maandelijks (op de eerste dag van de maand) van je rekening af te schrijven. Regel je automatisch incasso.
  2. Via iDEAL. Ga hiervoor naar Openstaande rekening betalen.
  3. Maandelijkse overschrijving naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Uiteraard betalen wij het teveel betaalde bedrag aan u terug. Neem contact met ons op.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Neem contact met ons op.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. De huur kun je op verschillende manieren betalen:

  1. Automatisch incasso: je geeft ons eenmalig toestemming de huur maandelijks (op de eerste dag van de maand) van je rekening af te schrijven. Regel je automatisch incasso.
  2. Via iDEAL. Ga hiervoor naar Openstaande rekening betalen.
  3. Maandelijkse overschrijving naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Kan ik de huur op kantoor bij WSN betalen?

Bij ons op kantoor kunt u de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

De huur moet nogmaals aan ons betaald worden. Dit kan via:

  • iDEAL: je betaalt je rekening hier online.
  • Overboeking naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  • Pinbetaling.

Hoe kan ik de huur betalen?

De huur voor je woning betaal je maandelijks vooruit. Dat wil zeggen dat de huur vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan. De huur kun je op verschillende manieren betalen:

  1. Automatisch incasso: je geeft ons eenmalig toestemming de huur maandelijks (op de eerste dag van de maand) van je rekening af te schrijven. Regel je automatisch incasso.
  2. Via iDEAL. Ga hiervoor naar Openstaande rekening betalen.
  3. Maandelijkse overschrijving naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Op welke dag van de maand moet mijn huur betaald zijn?

De huur voor je woning betaal je maandelijks vooruit. Dat wil zeggen dat de huur vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan. De huur kun je op verschillende manieren betalen:

  1. Automatisch incasso: je geeft ons eenmalig toestemming de huur maandelijks (op de eerste dag van de maand) van je rekening af te schrijven. Regel je automatisch incasso.
  2. Via iDEAL. Ga hiervoor naar Openstaande rekening betalen.
  3. Maandelijkse overschrijving naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder servicekosten, stookkosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer van WSN?

Ons bankrekeningnummer is: NL80 RABO 0347 8314 00, t.n.v. Woningstichting Nijkerk. Vermeld bij een (huur)betaling altijd uw postcode, huisnummer en klantnummer.

Persoonlijk contact?