BLADER
DOOR DE
INFORMATIE

Leefbaarheid

Behalve om uw woning, hebben we ook aandacht voor uw woonomgeving. Wij willen dat u zich niet alleen in uw eigen huis, maar ook in de wijk waar uw huis staat, prettig voelt. Wij werken actief aan het verbeteren van de kwaliteit van leefbaarheid en veiligheid.

Vragen over Leefbaarheid

Categoriëen

De galerij -, lift -, of algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Betaalt u servicekosten voor het schoonmaken? Dan kunt u dit bij ons melden. Doe dit zo snel mogelijk nadat het schoonmaakbedrijf is geweest. U kunt ons daarvoor bellen (033) 247 74 00.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Een medewerker van ons komt langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Hierna laten we de graffiti zo snel mogelijk verwijderen. Geeft u het aan ons door info@wsn.nl.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen.

U kunt bij de gemeente Nijkerk, Nijkerkerveen of Hoevelaken een nieuwe pas aanvragen. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Containers krijgt u niet van ons, maar van uw gemeente. Neemt u contact met hen op.

Ik maak mij zorgen over de buren, hun woning is ernstig vervuild. Wat kan ik doen?

De vervuiling is vaak een signaal van meerdere problemen. Melden kan de bewoner(s) helpen de problemen te doorbreken. U kunt ons hier over bellen ons nummer is(033) 247 74 00.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Ja, dat mag bij uw eigen voordeur. Realiseer u wel dat daar veiligheidsrisico's aanzitten. Woont u in een woongebouw overleg dan met de zorgaanbieder of er al één hangt bij de toegangsdeur.

Ik wil graag de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?

Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee. Mail ons uw idee via info@wsn.nl.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Wij ruimen geen sneeuw. Wel verstrekken wij zout en sneeuwschuivers aan vrijwilligers die sneeuw willen ruimen. Wilt u vrijwilliger worden neem contact met ons via email info@wsn.nl.

Vindt u dat uw portiek, galerij of trappenhuis niet schoon genoeg is?

Heeft u het idee dat de schoonmaker zijn werk niet goed doet, of dat uw buren het niet netjes houden?
Bespreek dit dan met elkaar.
Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Kijkt u op de website van de gemeente Nijkerk hoe het werkt. Daar kunt u ook de afvalkalender downloaden.

Daar zijn drie uitzonderingen op.
1 De Van Oldenbarneveltstraat de 100, 200 en 300 flat;
2 Holkerstraat 30;
3 Vetkamp 101-175.

In deze complexen betaalt de huurder in de servicekosten voor het afvoeren van het afval.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Als bekend is wie de veroorzaker is, dan spreken wij hem of haar daar op aan. De veroorzaker kan het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten. Ziet u uw buren vuilnis of fietsen plaatsen spreek hem of haar erop aan.

Liever persoonlijk contact?