BLADER
DOOR DE
INFORMATIE

Huur opzeggen

U kunt de huur digitaal, via post of per e-mail opzeggen. Hiervoor gebruikt u het formulier 'Huuropzegging'. De huur mag eindigen op elke werkdag van de maand. De opzegtermijn staat in uw huurovereenkomst, maar is meestal een maand.

 

Vragen over Huur opzeggen

Hoe zeg ik mijn huur van mijn woning, garage of parkeerplaats op?

Dat kan via post, e-mail, telefonisch of persoonlijk op kantoor.
U kunt daarvoor het formulier huur opzeggen op onze website gebruiken.

U mag ook bij ons langskomen Van 't Hoffstraat 40, 3863AX Nijkerk en het formulier op kantoor invullen, als u belt sturen wij u het juiste formulier toe.

Ik wil in mijn tijdelijke woning blijven wonen, kan dat?

Nee, als u een woning tijdelijk huurt moet u op de einddatum de woning verlaten.

Ik wil de huur opzeggen. Hoe regel ik dat?

U kunt daarvoor het formulier 'Huur opzeggen' voor woning, garage of parkeerplaats downloaden. U mag ook bij ons langskomen op kantoor om dit formulier op te halen. Als u belt sturen wij u het juiste formulier toe.

Ik heb de huur opgezegd. Kan ik de einddatum nog veranderen?

Nee, helaas kan de einddatum niet verzet worden. Een huuropzegging is definitief.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit terugdraaien?

Nee, een huuropzegging is definitief, u kunt er niet op terugkomen. Zijn er bijzondere omstandigheden? Bel dan zo snel mogelijk met ons.

Ik wil de huur opzeggen van een overleden familielid. Hoe doe ik dat?

Gecondoleerd met dit verlies.

U kunt de huur opzeggen via post, e-mail of persoonlijk op kantoor.

Om de opzegging te verwerken hebben we het volgende van u nodig:

  • formulier huuropzegging na overlijden;
  • kopie van de overlijdensakte.

Op onze website kunt u het formulier huuropzegging na overlijden vinden.

Wilt u liever een een formulier toegezonden krijgen stuur dan een e-mail naar info@wsn.nl of bel ons (033) 247 74 00.

Natuurlijk kunt u ook een opzeggingsformulier bij ons op kantoor invullen of ophalen.

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn is minimaal een maand. U kunt natuurlijk ook al eerder uw huur opzeggen. Dan heeft u meer tijd om de woning goed op te leveren en is de kans groter dat er op tijd een nieuwe huurder bekend is. Dat kan een voordeel zijn als u spullen ter overname wilt aanbieden. Soms is er een andere opzegtermijn, bijvoorbeeld na een woningruil of bij huur van een bedrijfsruimte. U leest de opzegtermijn in uw huurovereenkomst.

Op onze website kunt de opzegformulieren vinden.

Kan iemand anders mijn huur opzeggen?

Nee, alleen de huurder die op de huurovereenkomst staat kan opzeggen. Is er een medehuurder? Dan tekent u beiden voor de opzegging. Het huuropzeggingsformulier staat op deze website.

Per welke datum kan ik mijn huur opzeggen?

U kunt elke dag van de maand de huur opzeggen. De opzegtermijn is één maand en de laatste huurdag moet een werkdag zijn. Als u bijvoorbeeld op 13 juli opzegt, dan is de einddatum 13 augustus. Valt uw gekozen datum in het weekend of op een feestdag? Kies dan de een werkdag voor of na die datum. Er zijn situaties waarbij de opzegtermijn anders is, bijvoorbeeld bij een bedrijfsruimte. De opzegtermijn staat altijd in de huurovereenkomst.

Wanneer krijg ik een bevestiging van de huuropzegging?

U ontvangt binnen een week een bevestiging huuropzegging via e-mail of per post.

Wat gebeurt er als ik mijn garage/parkeerplaats heb opgezegd?

U krijgt van ons een bevestigingsbrief. De sleutels van de garage kunt u bij ons afgeven voor de einddatum van uw huurcontract aan de balie van ons kantoor.

Wij hebben een geregistreerd partnerschap en gaan uit elkaar. Hoe werkt het met de huurovereenkomst?

Bij een geregistreerd partnerschap heeft u wettelijk gezien beide recht op de woning.
U spreekt samen af wie in de woning blijft wonen.
Daarna is het belangrijk dat u deze wijziging aan ons doorgeeft.
Dit doet u door het formulier opzegging wettelijke medehuur volledig in te vullen en beide te ondertekenen.
Het formulier staat op onze website.
In het formulier staat welke papieren wij van u nodig hebben om deze wijziging door te voeren.

Mijn partner en ik gaan uit elkaar. Eén van ons wil in de woning blijven wonen. Wat moeten we doen?

Staat de huurovereenkomst op beide namen en heeft u een geregistreerd partnerschap of een duurzame gemeenschappelijke huishouding van minstens 2 jaar? Dan heeft u wettelijk gezien beide recht op de woning. U bepaalt samen wie in de woning blijft wonen. Daarna is het belangrijk dat u deze wijziging aan ons doorgeeft. Dit doet u door het formulier volledig in te vullen en beide te ondertekenen. In het formulier staat welke papieren wij nodig hebben om uw aanvraag te behandelen.

Wij zijn getrouwd en gaan scheiden. Hoe werkt het met de huurovereenkomst?

Door het huwelijk bent u beiden huurder van de woning. Dit blijft zo totdat de rechter de echtscheiding uitspreekt. De rechter bepaalt wie van u beiden in de woning mag blijven wonen. Pas nadatde uitspraak is ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie (GBA) is de echtscheiding een feit. Daarna kunt bij ons een verzoek tot het wijzigen van de naam op de huurovereenkomst indienen. Dit doet u door het formulier opzegging wettelijke medehuurd in te vullen, allebei te ondertekenen en naar ons op te sturen, mailen of bij ons in te leveren op kantoor.
In het formulier leest u welke papieren u mee moet sturen. Komt u er voor de uitspraak van de rechter samen al uit?
Dan kunt u of uw partner de huur al eerder opzeggen. U kunt het formulier van onze website downloaden.

Mijn echtgenoot/ geregistreerd partner is overleden. Ik blijf in de woning wonen. Wat moet ik doen?

Gecondoleerd met het verlies van uw partner.

Staat u beiden op het huurcontract stuur ons een kopie van de overlijdensakte toe.
Wij zetten de huurovereenkomst daarna op één naam.

Liever persoonlijk contact?