Uw reparatie online regelen

In een keer goed

BLADER
DOOR DE
INFORMATIE

Reparaties

Mankeert er iets aan uw woning? Geef uw reparatieverzoek online aan ons door! Vaak kunt u direct een afspraak inplannen met onze vakman. Ook verzetten of afzeggen van de afspraak regelt u online. Behalve als de afspraak vandaag is: bel ons dan even op.

Spoed?
Bij spoed kunt u ons bereiken op (033) 247 74 00. Buiten kantoortijden meldt u spoedreparaties bij Alert Teleservices op (040) 289 59 41.

Zo werkt het

Meld een gebrek

Wat is er stuk? Geef het online door.

Wie lost het op?

Een vakman van WSN, een onderhoudsbedrijf of misschien uzelf!

Monteur komt langs

Meestal op afspraak, maar voor sommige reparaties hoeft u niet thuis te zijn.

Probleem is opgelost

Bent u goed geholpen? Stuur een compliment.

Videos

Vragen over Reparaties

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Er hangt in de lift een sticker van het bedrijf dat de lift onderhoud.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u met ons bellen(033) 247 74 00. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. Een reparatieverzoek meldt u via onze websitewww.wsn.nl of bel ons op (033) 247 74 00.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage (040) 289 59 41. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden: Via onze website www.wsn.nl. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. U kunt ons bellen tussen 8.30 en 17.00 uur op maandag tot en met donderdag en op vrijdag van 8:00 tot 12:00 uur op (033) 247 74 00. Mailen via info@wsn.nl. Spoed? Bel dan. Na 17.00 uur wordt u doorgeschakeld naar onze storingsdienst (040) 289 59 41 die met u overlegt wat er gaat gebeuren.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u bij de vakhandel of bouwmarkt.

U kunt zelf uw CV bijvullen

Bent u zelf handig? Controleer dan eerst of uw CV-installatie wel op druk is. Het is een kleine moeite om hem zelf bij te vullen. Bekijk het handige filmpje!  Lukt dit niet zelf? Dan komt er iemand langs.

Ik wil zelf mijn verwarming ontluchten. Hoe doe ik dat?

U wilt uw verwarming ontluchten en wilt weten hoe dat werkt. Bekijk het handige filmpje!

Ik wil zelf de stekkerproef uitvoeren. Hoe doe ik dat?

Met de stekkerproef kunt u controleren of één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt.
Het  filmpje laat zien hoe u dat doet.

Hieronder leggen we het ook uit.
Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in. Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.
Geeft geen enkel apparaat een probleem? Dan heeft u misschien teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? is ook dat niet het probleem en valt de stroom toch uit?
Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.

Hoe kan ik zelf mijn keukendeurtjes afstellen?

Zelf het keukendeurtje afstellen? Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn uw slot/dagschoot smeren. Hoe doe ik dat?

Zelf uw slot/dagschoot smeren? Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn slot smeren. Hoe doe ik dat?

U wilt weten hoe u zelf uw slot kunt smeren? Bekijk het filmpje!

Hoe kan ik zelf mijn doucheputje schoonmaken?

U wilt weten hoe u uw doucheputje kunt schoonmaken? Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn gootsteen ontstoppen. Hoe doe ik dat?

U wilt weten hoe u zelf uw gootsteen kunt ontstoppen. Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn wastafelafvoer ontstoppen. Hoe doe ik dat?

U wilt weten hoe u zelf de wastafel kunt ontstoppen? Bekijk het filmpje!

Wat kan ik doen bij schade aan mijn inboedel?

Is uw inboedel bijvoorbeeld beschadigd door een lekkende waterleiding? Dan kunt u terecht bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Zorg ervoor dat uw inboedel goed is verzekerd. Het is belangrijk dat het huurdersbelang onderdeel is van uw verzekering.

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons? Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Stuur ons een brief of een e-mail waarin u ons aansprakelijk stelt. Legt u in de brief uit wat de schade is, hoe deze ontstond en wat de kosten zijn om voor herstel. Na ontvangst van uw brief nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

U kunt ons bellen(033) 247 74 00, wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Stuurt u binnen 2 weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.

Liever persoonlijk contact?