BLADER
DOOR DE
INFORMATIE

Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt, namelijk voor de eerste dag van de maand. De meest eenvoudige en veilige manier om de huur te betalen is via een automatische incasso.

U regelt een automatische incasso heel makkelijk via het formulier of bij ons aan de balie. Bovendien, als u uw huur automatisch laat incasseren, maakt u iedere vier maanden kans op een VVV Cadeaubon van € 50,-!

Zo werkt automatische incasso

U geeft uw bankrekeningnummer door

Gewoon via het online aanvraagformulier.

Wij sturen u de machtiging per post

U ondertekent en stuurt de machtiging aan ons terug.

We laten u de ingangsdatum weten

Vanaf de ingangsdatum incasseren we maandelijks automatisch de huur.

U betaalt altijd het juiste bedrag

Ook na de jaarlijkse huurverhoging per 1 juli. Handig!

Vragen over Huurbetaling

Hoe beëindig ik mijn automatische incasso?

Bij beeïndiging van het huurcontract wordt het automatisch stopgezet. Bij stopzetten tijdens het huren, geeft u dit schriftelijk [[[adresWSN]]] of via mail [[[Emailalgemeen]]] aan ons door.

Hoe machtig ik jullie voor een automatisch incasso voor het betalen van de huur?

U kunt ons bellen of mailen met het verzoek automatisch te betalen. Vergeet dan niet om uw Ibannummer door te geven. U ontvangt dan per post of mail de machtiging die u ondertekend retour moet sturen.

Ik heb net een SEPA-formulier ingeleverd. Vanaf wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Als het formulier voor de 16e van de maand bij ons binnen is, dan wordt de huur van de eerstvolgende maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Ontvangen wij uw machtiging na de 16e? Dan start de automatische incasso een maand later.

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

De huur schrijven wij de eerste van de maand van uw rekening af. De precieze datum kan anders zijn omdat wij in het weekend en op feestdagen geen huur afschrijven. De incasso vind dan de eerstvolgende werkdag plaatst.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Betaalt u de huur met een automatische incasso?
Geef uw nieuwe rekeningnummer door via e-mail of post.
Vermeld: naam, adres en woonplaats en nieuw IBAN-rekeningnummer.
Dan sturen wij u daarna een machtigingsformulier toe dat u nog moet ondertekenen en aan ons terugsturen.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt ons voor deze informatie bellen of mailen. Wij sturen u de specificatie dan toe.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Wij werken niet met een acceptgirokaart. U kunt de huur via de bank overmaken op rekeningnummer NL80RABO0347831400. Vermeld hierbij uw postcode en huisnummer. U kunt ook langskomen bij ons op kantoor om te pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. U kunt hiervoor met ons bellen. Dan maken we het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of door te pinnen op ons kantoor.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling. U kunt ook zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL80RABO0347831400. Vermeld uw postcode en huisnummer en klantnummer. En u kunt het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het gemakkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. U kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL80RABO0347831400. Vermeld uw postcode en huisnummer en klantnummer. Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dat niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is een IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL80RABO0347831400.

Mag ik aan het eind van de maand de lopende huur betalen?

Nee, de huur van de lopende maand moet op de eerste van de maand worden betaald. Sommige huurders betalen nog op een later moment in de maand de huur omdat ze dat soms al jaren eerder met ons hebben afgesproken. Lukt het een keer niet om de huur op tijd te betalen? Neem dan contact met ons op.

Liever persoonlijk contact?